torsdag 27. mars 2014

Mønsterprodukt.

I denne oppgaven skulle vi vidreutføre et produt, som skulle komme ut i fra mønsteroppgaven. Jeg valgte å bruke mønsteret til å lage gavepapir, og som tapet.
 
Gavepapiret.
Jeg skrev ut det svarte og det rosa mønsteret i A3 format. Valgte en tom boks og en bok som jeg pakket inn med mønsteret, ved hjelp av tape. Prøvde å pakke det inn fint og stabilt.

Tapeten.
Jeg tok en plate tapafiks, som er en plate med klister på den ene siden. Englemønsteret i blått forandret jeg litt i photoshop, og lagde blåfargen litt mørkere. Når da fargen blå virker beroligende, tengte jeg at det blå tapetet passet best på et soverom. Det gir et litt søtt og avslappet uttrykk. Mønsteret printet jeg ut i A3 format, og klistret på tapafiksen. Jeg skar så ut en rektangelformet vegg, og passet på å være sparsom med tapafiksen. Klippet ut ut til siden, og veggen var skåret ut i en liten del. Så målte jeg opp og laget en plate som jeg tapet inn til de to veggene etter jeg hadde brettet veggen. Så malte jeg golvet svart, fordi det virker rolig. Jeg tapet det sikkert sammen med gaffatape. Innvendig brukte jeg transparent tape.
 
Slik ble miniutgaven av rommet, og gaveinnpakningen:
 

 
Vi skulle velge kompetansemål som vi skulle utføre:
Til gaveinnpakningen:
* Bruke digitale verktøy i praktisk arbeid med håndtverksprodukter og tjenester.
Utførte dette ved hjlp av photoshop og grunnarbeid.
 
Til Tapeten i miniutgaven av rommet:
* Bruke farger og formelenheter i praktisk arbeid for å skape bestemt uttrykk i produkter.
Dette viste jeg ved å gi et beroligende uttrykk ved å velge tapeten med vargene blå og svart. Det er beroligende farger som passer til hensikten til rommet. Englene virker beroligende ved å ha avrundede og naturlige former. Jeg forbinder også motivet engel med noe rolig, så det tengte jeg passet på et soverom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar