lørdag 22. mars 2014

Skrift

Del 1:
Bruk ulike papirtyper, redskaper og materialer til å skrive et valg ord\dikt\bokstav mange ganger. (majuskler og minuskler.... vær utprøvende!)

Her kom mye fram av mine ideer. Jeg prøvde ut mange materialer og fargetyper på blekket. Både spiker, trebrikker, gaffel, fjær, karrikaturpenn og annet ble brukt i utprøvingen. Her er bilder av det jeg jobbet med:



Her er alle prøvene jeg gjorde til oppgaven. Jeg gjorde mange utprøvelser, for dette var litt interssant.
 
Del 2:
Overføring til t-skjorte med transferark. Her må du tenke på størrelse og plassering på t-skjorten.

Jeg var ikke helt sikker på hvilken jeg ville ha på t-skjorten. men jeg var sikker på at det var en av disse:

Siden jeg ikke visste helt hvilke motiv jeg ville ha på t-skjorten, fikk jeg låne en t-skjorte for å se hva jeg følte passet best.

 Jeg valgte å ta noen av disse, og bestemte med for å velge to av bildene.
 
De to jeg valgte var disse. Jeg ville ha Wonderland-bildet men jeg følte det var litt brukt. Da gikk jeg for Fly by night- motivet. Det var litt mer orginalt.
 

Nå hadde jeg bestemt meg for hvilket motiv jeg skulle ha på t-skjorta. Nå var det bare å sende bildet til læreren. Hun skrev det så ut som t-skjorteformat til ark ment for t-skjorter (transferark). Jeg valgte å ta det litt mindre enn det som vises på bildet rett over.
 

Da jeg fikk motivet ut på t-skjorteark, kunne jeg plassere det på t-skjorten og stryke over med strykejern. Tskjorten var kjølet ned etter å strykt den, nå kunne jeg ta av arket, for motivet hadde festet seg til t-skjorten.

Slik ble t-skjorten:


Jeg ble fronøyd med T-skjorten. Jeg syns uttrykket jeg ville ha kom fram godt. Lett og enkelt. Har ikke tenkt å si så mye mer om det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar