torsdag 21. november 2013

Quote

Vi fikk i oppgeva å lage en quote, eller ordtak\tekst på et bilde. Jeg funderte lenge på hva jeg skulle velge å gjøre. jeg hadde noen ideer, om kjerlighet osv, men jeg ville også gjøre noe annet. Det ble til at jeg valgte de to ideene jeg følte skulle ende best.

Bilde nr.1:
Jeg bynte først med noe en forfatter ved navnet Bukowski hadde sakt. "Find what you love, and let it kill you".
Da hadde jeg tatt Bilde av Theisendammen gjennom noen trær. Jeg la på et filter , husker ikke helt hvilket , men det gjorde bildet litt mørkere. så fyllte jeg overdelen og underdelen med svartfargen, så kontrasten ikke skulle være så stor. Jeg ville at følelsen i bildet skulle være litt kaldt men samtidlig varmt. Og jeg ville også få teksten mer synlig så jeg valgte tekstfargen som hvit. Tekstskriften var vladmis script, Denne valgte jeg fordi det skulle være litt pent, og krussedullene på skriften gjorde bildet litt mer harmonisk.


Startbildet.

Endret størrelsen.
 La på tekst som ble sluttresultatet.
 
  
Bilde nr 2:
Susanne sundfør synger en sang ved navn; The Brothel. Denne sangen syns jeg gir et sterkt uttrykk. Den har en veldig sterk tekst. Hun synger "Now our heads are hung up on walls". Jeg brukte en del filter til dette bildet. Tanken var at rosene er de som er hengt. Jeg ville først få fram at det var er blodbad, men følte det ikke ble bra nok. Så jeg ville lage det veldig dystert, svart og hvitt. Sterke farger mot sterk hvit. Jeg tok filteret sketch, artistic pen, og bas relief. disse filterene ga den virkningen jeg ville ha. Bas relief ga en virkning av at rosene var under vann. Og bildet ble en god del mørkere. Kontrastene ble derfor ikke så tydelige, men ga en virkning for det. Stilkene på rosene ble liknende som lenker, som ga en viktig virkning. Nederst viser bildet karmen til det som var et vindu. nå ser det ut som at det er en skikkelse som ser opp på rosene, nederst i høyre gjørne. Den rosen nest lengst til høyre , har en stilk og noen blader som viser noe som ser ut som en person. Ser du enda nermere ser du flere personer.  
 
Startbildet.
Første prøving med Bas relief.
Blodig bilde som underlag.
 En mørkere variant.
Jeg la også til sangen teksten var fra.
 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar